Blåsigt.....

Vilket väder, som det blåser. Jag hatar blåst! Är uppvuxen vid kusten, och där tycker jag alltid det har blåst.
Ja ja inte mycket jag kan göra åt, så nu lämnar jag det ämnet. Hi hi.
Så vad har jag gjort hittills idag, jo tagit en lördagsfika på stan, med min äldsta. Vi var på Lejas, där är så mysigt!
Sen när jag kom hem, har jag fixat lite, bl a hunnit med att laga middag. Känner mej så duktig..:)
Är lite si och så med den biten ibland. Tycker att det är så tråkigt att laga mat till mej själv! Har ingen fantasi heller, känns ibland som jag lagat tillräckligt genom åren..:)
Som när döttrarna bodde hemma, och jag frågade vad skall vi ha till middag? Ta ngt enkelt, fick jag i regel till svar! Vad är det då? Då gjorde vi så, att vi hade var sin vecka, där man själv bestämmde vad man själv ville ha. Så skrev vi upp det på ett papper, sen var det bara att laga efter det. Hur smidigt som helst!

Nu har vi börjat spåna på, att vi kanske skulle ha " Halv 8 hos mej ", en gång i veckan. Vi går runt hos oss tre, man bjuder på trerätters, får poäng. Men ist för att vinnaren får pengar, blir det tre trisslotter. Tyckte det var ett utmärkt förslag!

Vad händer annars, idag då? Tror att det blir en lugn lördag...

Kommentarer
Postat av: yooo

Hihi ja, jag tyckte ideen va bra =)

2010-04-17 @ 17:53:27
URL: http://yohannaspolitiska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0