Grå dag.....em....

Sovit sådär....ringde NÄL vid 06.30. Men dom hade ingenting hört och visste inte hur op, gått! Han ligger förmodligen på uppvaket.
Älskade pappa, jag tänker på dej...och inte bara jag. Dom är många där ute må du tro, som tänker och håller tummarna för dej!

Skall iväg om en liten stund och träffa en god vän, över en kopp kaffe. Livet går ju vidare ändå, och det gäller att göra lite trevliga saker också, mitt i allt elände.
Skall även luncha sedan med en annan vän.
Idag kommer min äldsta hem. Hon skulle kommit först på fredag, men förstår att hon avbryter och kommer hem tidigare.

Min mamma och jag har varit på NÄL. Ja..där låg min lilla pappa i sin säng.. Oj oj,,så tungt han andades..han syresätter sig inte riktigt..så han fick lite hjälp med det. Fick antibiotika, samt smärtlindring när vi var där. Han har ju aldrig någonsin klagat över smärta och gjorde inte det nu heller...han är fantastisk! När sköterskan frågade om han hade ont...nej då..sa han. Behöver du smärtlindring frågade hon sen. Kanske lite...sa han då. Klart han har ont!
Väntar nu på att läkaren skall ringa mej, eftersom det spridit sig..men vet inte, var det sitter mera. Ingen som ringt.
Ringde upp sköterska på avd nu...läkaren..nej hon har gått hem, utan att ringa mej.
Blev riktigt förbannad...det här är ju inte klokt....
Så nu skall sköterskan ringa upp jourläkare..och höra om jag kan få några uppgifter den vägen.
Vad är det för sjukvård vi har idag? Helt otroligt!
Se där...hade turen att få tag i rätt, sköterska!! Nu skall jourläk..läsa in min pappas journal och op berättelse, sen ringer han mej ikv. Tack för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0