Ett sista farväl...pappa....

Sovit gott i natt. Vaknade vid 08.30, då gick Yo och jag upp. Mamma hade fixat frukost. Gott att sätta sig till dukat bord!
Varmt ute...men mulet.




Utsikt från mammas balkong.......

När vi skulle gå till bilen, hittade Yo, detta blomblad åt mej

 

Så fint!!


Vid 11.00, var vi på kyrkogården, där vid min farmors grav, hade vaktmästaren grävt. Vid sidan av stod pappas urna.
Kändes så konstigt...min pappa, i denna urna..förstår ingenting...
Mamma undrade om jag ville sänka ner den, vilket jag gjorde. Kändes så bra att få göra detta!
Mamma lade ner en röd ros...hon har alltid varje vecka, fått rosor av min pappa. Vilka i regel varit röda.
Hon hade också med tre gula rosor och blåa riddarsporrar, från mina döttrar och mej.

Ja du pappa, då var detta det sista, som skulle hända runt omkring dej.
Nästa gång jag skall hälsa på dej blir det på kyrkogården, men i tanken och i mitt liv, finns du med mej varje dag!

Sedan åkte vi hem till mamma och tog en fika.
Hjälpte henne även att köra massor av saker till soptippen.

Sen tog vi en sväng på Smögen bryggan, han precis gå den innan regnet kom.

         

Hemma igen hos mamma, så kom  Josefine och Niklas. Vi åkte till Bella Gästis, där mamma bjöd på mat. Var så mysigt att vara samlade, och sitta där och prata!

     


Haft en underbar dag, vi har så trevligt tillsammans!

Uppskattar det så mycket. Har en fantastisk familj!!!

Kommentarer
Postat av: anki.ellegaard

Hej...nu va det en tid sen vi sågs.Tänk ändå vad tiden går fort.Jo visst e det konstigt att fatta att i urnan ligger ens föräldrer???Anna o emil sänkte ner min mamma o det känndes bra..men konstigt,o så hade anna plastat in lite kort som hon la ner till mormor.Hoppas ni har det bra hemma...här e det 30gr varje dag,o det blir det i dag med...pust.Det blir inga snabba promenader här inte.O nickan spyr som en kalv om vi åker tunnelbanan,stackarn.O hon e stressad o livrädd för smulan o hennes små e jättehemska!!!Skall bli gott när vi e hemma igen...lugnt framförallt.Jag har fått tid v 34 på kalanderska så hoppas att de kan få bort skiten då.Vi höres o kramar ifrån mig o nickan !!!

2010-07-09 @ 07:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0