Lite från gårdagen och resten från idag...22:a Juni

Hämtade Yo efter jobbet igår..så vi åkte ut till Snäckan och satt i solen...så ljuvligt!








När jag kom hem efter fikat..upptäckte jag en hel del utslag på mej...som kliade. Ringde sjukvårdsuppl. Fick lite råd och tips. Ringde bästa Anki och fick ännu bättre råd.
Tog en tabl. och gick o ch lade mej.

Vaknade 01.00. Av en obeskrivlig klåda..oj oj mina armar var helt täckta av utslag...och delar av kroppen. Ringde sjukvårdsuppl igen...dom sa...åk till närakuten.
Smsade älskade Josefine..självklart åkte hon med!!! Tack älskade unge!!
Kom in direkt...fick kortison samt Tavegyl...sen var dom och kollade till mej med jämna mellanrum.
Fick gå hem efter 1 tim då det värsta lagt sig. Fick med kortison och tavegyl...som jag tagit idag.

Har inga utslag kvar idag...men lite klåda.
Vad kan då ha orsakat detta...åt en glass igår med mandel på...ev kan det vara mandeln.

Så nu får det bli en utredning om vad det kan vara som jag är allergisk emot. Men måste vänta 14 dagar tills allt lagt sig.

Vad har jag mera gjort idag då...
Jo Helene hörde av sig i morse hon skulle hit till stan. Så vi tog en fika i sol och blåst..på Lejas.

Nu i em har jag varit hos Karin på Laneberg, trodde vi skulle kunna sitta ute men icke. Kallt och blåsigt.

Nu skall jag strax hämta Yo från jobbet...plocka lite blommor..sen blir det nog hem till Josefine och Niklas på en fika. Om vi inte best...oss för ngt annat.

Idag...skulle mina föräldrar firat 54:årig bröllopsdag....känns konstigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0