"Shine your light ".......Nationaldagen....forts....

Tittade på Ladder 49 igår kväll. Tror att jag kan se den filmen hur många gånger som helst!
Blir lika ledsen varje gång...när jag ser slutet.
Låten som spelas ...Shine your light..är såå fin!
Är nog extra känslig nu...så klart att slutscenerna är jobbiga.

Då var det Sveriges nationaldag idag.

Vad händer idag då...?
Skall om en stund träffa en god vän på stan, och ta en fika. Vädret är ganska bra...sol och moln. Men blåser en del, som vanligt!

Annars tror jag inte att det händer så speciellt mycket idag.

Suttit ett par timmar på¨rådhuset. Så mysigt att fika...och att bara prata.....

Sen kom jag precis hem...fick ett sms...en annan god vän, som undrade om jag ville komma dit en sväng. Klart jag ville...:)

Nu på sen em, åkte min äldsta och jag till Snäckan...satt där i solen och pratade en del...om den stundande veckan.

Undra...ännu en gång...när jag skall fatta, att min pappa inte är i livet längre.....?

Känns så konstigt...att han aldrig mera skall komma hit till mej...eller när jag åker dit...att inte han är där...och kommer ut när jag dammsuger bilen...eller när jag sitter i solgasset på deras uteplats..

Eller när vi är ute...att vi inte längre behöver...vänta...eller leta efter pappa...eftersom han alltid träffade ngn som han pratade med...

Ja..tänk..så konstigt och förunderligt livet är....
Man är där...mitt i livet, och sedan..helt plötsligt..är man inte det längre..märkligt!

Har sedan bestämt mej vad det gäller min blogg!
Att efter fredagen...så skall min blogg, ta en annan vändning...vilket var meningen när jag började blogga.

Men så hände detta med min pappa och då kändes det naturligt att skriva om det...
Men som sagt efter fredagen...så kommer jag bl a att börja lägga ut foton...osv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0