17:e maj...forts....

En del känslor kom över mej igår kväll...både vad det gäller det ena och andra! Har bestämt mej för vissa saker..hur svårt det än är... så måste det bli så!
Känns rätt bra ändå, att äntligen komma till ett avgörande!
Ser skymten av solen..annars ser det ut att bli ännu en grå dag!
Vädret kanske har med hur dagen fortsatt...kommer att se ut.
Tvättar nu, sen skall jag möta upp mina föräldrar på lasarettet. Pappa skall dit för röntgen/ultraljud, på levern. Sen skall han träffa läkaren. Får se vad vi får för besked idag...

Varit på lasarettet, nästan hela dagen. Även min äldsta kom dit.

Ja så var vi på avd 14 då. Oj oj oj...så hes min pappa är, kan knappt prata. Sköterskan kom och tog lite prover.
Känner henne sen gammalt..det känns bra! Fick en pratstund själv med henne om hela situationen.
Sen var det dags för ultraljud, på levern för min pappa.
När han och mamma kom tillbaka till avd samlades vi, läkaren och sköterskan. Där fick vi reda på att det är ngt på levern, men det som gör att han är gul...är att det trycker på gallgångarna..
Vad gör man för att underlätta att det inte gör det...jo man sätter ner ett litet rör. Pappa fick frågan om han ville att detta skulle göras...vilket han ville.
När läkaren sen efter informationen till oss, gick ut...så följde jag med. Vi pratade lite om hans tillstånd. men visste redan det mesta.
Han sa att han och sköterskan tyckte att pappa var rätt pigg, så därför vill dom se om detta, med röret kan göra situationen lite bättre. Att han har ont i ryggen beror inte på lungorna utan på att tumören från tjocktarmen trycker.
Vad man inte vet...är om det går att föra ner detta rör...el hur det ser ut..men eftersom pappa vill...så är det, det som gäller. och ett försök skall göras, i veckan.
Om det inte går...ja...då går det fortare..än vad det redan gör.
Så nu är pappa inlagd på avd 14, skall få mera smärtlindring....sen blir det Näl på onsd el torsd. Han ser såå liten ut där han sitter på sin sängkant, ..han är ju medveten..men ändå känns det inte som om han har tagit in allt eller ens vill. Det smärtar mej så oerhört! Älskade pappa!

Behöver lite frisk luft...så min äldsta och jag skall nu åka ut till Snäckan en sväng..kanske även gå lite vid havet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0