18:e maj...forts

Gick upp ganska tidigt. Fixade lite..skulle haft frukost här..tillsammans...men fick tfn 08.30..att han hade missat en kurs, som började 09. Så var det med den frukosten...
El vad gjorde jag då...jo...gjorde frukost och satte mej i solen på balkongen..så ljuvligt...+15 vid 09..mmm.

Annars vad händer idag..? Jo om en stund kommer en god vän från Göteborg..vi skall tillbringa en stor del av dagen på Gustavsberg och Snäckan! Ljuvligt skall det bli!

Har suttit i sol och värme nästan..hela dagen på Snäckan. Efter det gick vi strandpromenaden! Har haft en underbar dag..verkligen laddat batterierna!

Varit en sväng hos min pappa. Han sov när jag kom, så jag väckte honom försiktigt! Hade med en tidning jag köpt. Tycker han är mycket gulare nu...inte bara i ansiktet...hesare idag..än igår. Kom in en läkare och presenterade sig...frågade hur det är med pappa...då sa pappa att han är så hes. Läk visste inte vad det kunde bero på...han såg att pappa hade svamp på tungan så han skulle få ngt för det.
Undrar så...vad är det, han snart...inte har mediciner för.
På torsdag morgon..skall han till Näl, och då ser dom om dom kan föra ner röret. Sen kommer han tillbaka hit till avd 14.
Var inte hos pappa så länge...märker lite att han inte orkar...ser ibland ut, som om han inte är närvarande ...utan är långt, långt borta i tankarna, tänk...om han kunde tagit med mej i dom... Undrar så...vad han tänker på? Hade varit så glad om han hade velat prata med mej...om det svåra eller vad han tänker på. Men han är ingen person som pratar om känslor eller hur han mår....tyvärr!
Jag hade uppskattat så mycket...om jag...hade kunnat prata med honom om sin sjukdom och allting runt om kring...men nu väger jag istället, nästan varje ord...på guldvåg!
Kan ibland vara lite jobbigt...men eftersom han inte vill...så får det bli såhär.
Var en snabbis om min äldstas arb plats, pratade lite med henne om hur morfar mådde.
Sen jag kom hem..har det regnat....Himlen gråter.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0