19:e maj...forts...

Idag håller jag tummarna för min Älskade yngsta dotter! Att hon kommer ännu närmare sin dröm!!!

Vaknade halv 6, då var det strålande sol och inte ett moln! Kunde inte somna om så jag gick upp och gjorde frukost. Tog med den och tidningen till sängen. Så gott!

Nu när jag gick upp vid 8 så är det mulet, men nästan +18..otroligt!
Idag kommer min mamma, vi skall ta en fika här, sen skall hon klippa sig och jag skall träffa en god vän på lunch. Sen är det besök hos pappa.

Tänk att dessa sekunder..alltid skall vara avgörande! Tyvärr..är det så ibland! Lätt för mej att sitta här och säga...ta nya tag...men jag hoppas att du gör det, och kommer igen till hösten, Älskade unge, du är såå värd detta..att nå din dröm!!!

Min mamma och jag satt på min balkong och fikade tidigare idag...riktigt skönt!
Sen blev det sommar...strålande sol och +24. Fick nästan en känsla av att befinna mej utomlands!!
Sen åkte vi till Blomsterlandet köpte lite blommor och kryddor till min balkong. Planterade dom nu ikväll!
Sen åkte min mamma och jag till Saab, hon skall köpa en mindre bil..så vi var där och tittade lite. Blir nog så att hon byter nästa vecka.

Ja...vad skall jag skriva sen...eller hur...var hos min pappa..vi var där mellan 10-15 min..ingen ide´ kändes som om han knappt var medveten om att vi var där. Han låg med dropp..inför morgondagen..samt att hans salthalter i blodet varierar.

Idag ville han inte ha tidningen..blev lite irriterad på min älskade mamma, att hon bla stod för nära honom. Såå synd om henne. Mamma sa att vi varit och tittat på bil...det var heller inte så bra. Nej, nej idag var ingen bra dag!
Gick sedan och pratade med hans, sköterska. Hon sa att även hon märkt att han blivit mycket gulare...och det är ju så..att kroppen sakta men säkert håller på att förgifta sig själv.

Det som händer i morgon...om dom nu kan föra ner detta rör, gör att det gula skall gå tillbaka och att han blir lite piggare. Isf pratar vi om ngn månad, i annat fall om veckor.

Mamma blev så ledsen när vi satt där och pratade...sen sa hon att hon inte orkar ta hem honom igen...svåra ord..samt svårt beslut. Så det skall bli vårdplanering..och isf hamnar han på ett hem..i kommunen där dom bor.

Förstår min mamma..hon är ju även så orolig att någonting skall hända honom när han är hemma..lilla gumman...detta är inte lätt!

Efter att vi varit där...åkte vi ner till stan..satte oss på Lejas i solen och åt var sin panini...underbart gott! Vi bara njöt och hade det bra!
Fick ett sms...att ngn skulle komma med sin mc till torget. Vilket han gjorde...presenterade sig för min mamma, och satte sig och pratade en stund...
Kändes bra! Behöver detta nu...känner just nu att jag inte orkar ta i flera bitar. Utan just nu är det bra som det är!

Är en fantastisk kväll...det är nu man skall sitta vid havet...äta ngt gott och ta ett glas vin. Men den tiden kommer nog också...snart...hoppas jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0