"En ängel flög förbi, mot himmelen så fri......"

Så hände då det...som man aldrig vill skall hända....min pappa somnade in 01.20 inatt..lungt och värdigt  tog han sina sista tysta andetag.

Var på middag kvällen före..hade precis avslutat den när min mobiltfn ringde. Det var min mamma..hon var så ledsen, sköterskan från avd hade ringt och sagt, att min pappa hade fått hög feber, och dom tyckte att vi skulle komma.
Ringde mina döttrar, så dom hämtade mej. Vi var på las en stund innan min mamma kom.
Sköterskan berättade då, att han fått över 40 graders feber...samt att han runt 19.30 inte var kontaktbar längre.
Anledningen till febern var, att de blivit en infektion i samband med att röret sattes ner...

Oj oj lilla pappa...vad det lät när du andades...rosslade en del....
Sen kom min mamma, så vi var alla samlade, även min yngstas pojkvän kom dit. Klockan var nog då...runt 22.00

Vi har sen turats om att sitta vid pappas sida..ibland allihop och ibland bara ngn av oss.

Sköterskan har kommit och gått i rummet...gett mera smärtlindring...dom vände också lite på honom.
Min äldsta och jag gick ut för att få lite luft...när vi kom tillbaka möttes vi av sköterskan...som funderade på mera smärtlindring....då kom min yngsta och sa skynda er....
Vi han in på rummet...tror att pappa väntade på oss.......sedan tog han några lugna andetag...sedan var det över.
Fönstret stod på glänt...och en vindpust..drog förbi.....

Pratat lite med sköterskan...om lite praktiska saker...

Sedan gjordes pappa fin...och vi tog farväl av honom....

När vi gick ut från lasarettet...regnade det....himlen gråter......

Var hemma strax efter 03.00. Allting från det att vi kom tills pappa lämnade oss..gick fort...kändes så skönt att han var så lugn...och framför allt inte hade ont!

Tack pappa för den du har varit....hade inte kunnat önska mej en bättre!

Sov gott...och älskar dej...av hela mitt hjärta.......

Kommentarer
Postat av: Yooo

Gud nu gråter ja för du skrivit så fint.. <3

2010-05-22 @ 10:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0