En ny vecka...får se vad den har i beredskap....

Min mage..mår sådär..är mycket känslor just nu. Mamma ringde i morse..pappa ngt sämre. Har så ont i sin rygg. Sa att detta går ju inte längre...inte värdigt el bra för ngn. Mamma skulle ringa distriktsköt, och prata med henne. Det lugnaste för alla..mest för honom själv, vore nog att han blev inlagd igen. Blir isf här i stan på en avd för palliativ vård.
Ja, det här är inte lätt...slits mellan, jag förstår om han  och även  min vill mamma  att han skall vara kvar hemma. Men till vilket pris...vilket är bäst...? Hemma ligger han mest..och har blivit väldigt tyst...på avd..får han den hjälp han så väl behöver..just nu och framåt.
Tänk ännu en gång..så fort livet förändras...från en sekund till en annan.
Det gäller verkligen att leva här och nu..vara rädd om sig själv, och även varandra.
Får se om en stund vad som händer..om han skall iväg el inte.
Vad händer annars idag..inte så mycket tror jag. Tvättar just nu..hade hoppats på sol..hela dagen...men sol och moln just nu.

Ja, då gick det inte längre...mamma ringde nu...pappa påväg in till lasarettet och avd 14. Känns tryggt på ett sätt...men min mamma är så lessen...förstår det!
Levt ihop sååå länge och sen skall det bli såhär. Gläds iafall åt...att dom haft så många fina år tillsammans!
Nu får vi se vart det här tar vägen och hur det blir...

Varit en sväng till Överby nu på em, med min yngsta och hennes kille.

När vi var där ringer  min mamma, och säger att pappa skulle hem igen ...inte såå sjuk så att han behövde en vårdplats...säger då det.. så hon skule hämta honom.
Hjärtat osv var bra...är väl nästan det enda som är bra..på honom..
Känner att det är ett enda bollande, med sjuka hit och dit....undra vad som krävs..för att han skall bli inlagd.?
Jo det klart..är väl när han är såå sjuk...så att ingenting hjälper..måste säga att jag är lite förbannad...

Han kände själv i morse att han inte mådde bra..ville inte vara hemma utan ville in till lasarettet..men men..nu är han tillbaka hemma igen...får se för hur länge....

Kommentarer
Postat av: Yo

Det e så sant hur fort det kan förändras.. Ena dagen e allt bra (eller man tror det..) o sen e allt annorlunda och kommer aldrig bli detsamma

2010-05-10 @ 19:12:05
Postat av: Mamma

Ja du Yo, precis så är det.Tänk hur livet är...Puss

2010-05-11 @ 10:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0