En tung dag.......forts...

Klockan på min mobtfn..spelade mej ett spratt i morse......
Alarmet skulle gå igång 07.30....men redan 06.30....började den......segade mej upp, men,,när jag kom ut i köket och tittade på den klockan var den 06.35..tittade på mobilen..07.35. Hmmm...tiden stämde igår men inte nu.
Vet inte varför mobilen ville, att jag skulle gå upp en timma tidigare än vad jag behövde?
Ja ja nog om det....

Vad händer idag.....?

Skall strax göra mej i ordning...sen åka ut till kusten. Vi skall till begravningsbyrån, och sedan vidare och beställa blommorna till begravningen....

Tror fortfarande inte, att jag riktigt fattat eller tagit till mej vad som hänt....känns ibland som om man går i en bubbla...

Allt eftersom dagarna går, kommer jag på mej själv med att upptäcka hur lik jag är min pappa i många saker.
Tänk lilla pappa att detta skulle behöva hända, för att man skulle inse`det.
 Eller, en del har jag ju vetat....:)...rastlösheten...den sociala biten..umgås och prata med allt och alla....humöret...fast där ändrade jag mej för flera år sedan!
Blir sällan elller aldrig arg numera...tjänar ingenting till...så därför!
Fåfängan...tja kanske lite....:) pappa vär väldigt mån om sig..kläder...hår...händer ...osv.

Är som jag tidigare...sagt...tror jag...

Så stolt att just du är min pappa!!!

Hemma igen..efter en heldag på kusten.
Började med en fika när jag kom hem till mamma.

Sen åkte vi till begravningsbyrån. Var där i ett par timmar.
Utformat annonsen som skall in i tidningen....bestämt häften som skall vara i kyrkan...psalmer...musik..kista...urna...tänk så mycket det är som skall bestämmas!

Annonsen är jättefin...strikt och stilren! Även psalmer och sångerna, tycker jag är lättsamma.
Bestämmde även att när man kommer in i kyrkan...skall det stå ett litet bord...med ett foto på min pappa..ett ljus och en liten blombukett.

Fotot...är en leende glad pappa som är på sjön i sin båt...är precis så jag kan se honom...och det är även så jag vill att andra skall komma ihåg honom!
Musiken som skall spelas i början...är bl a " Så skimrande var aldrig havet "

Lämnade även kläder, som pappa skall ha på sig..samt några saker...som skall följa med honom.

Sen åkte vi till blomsteraffären..där beställde vi kistdekoration, samt ett hjärta från mina döttrar.

Dekorationen..skall vara liggande och vara i linje med kistan...ingenting som står upp...heller inga band...detta är min önskan! Strikt och stilrent som vanligt..:)

Gula rosor...symboliserar solen...blåa riddarsporrar...symboliserar...hav och himmel.
Hjärtat är med bl a röda rosor...vit brudslöja...samt blåa riddarsporrar..

Känns så skönt att även detta är klart nu!
Annonsen kommer in på lörd....begravningen blir den 11 juni.

Efter detta åkte mamma och jag hem..och hon bjöd på middag. Gott som vanligt!
Åkte vägen om fiskaffären...på hemvägen..fick med mej lite räkor...som äldsta och jag skall avnjuta ikv...:)

I 7 år har pappa hjälpt killen i fiskaffären...han var ju som en "farfar" för oss...sa han...
Han har fortfarande inte fattat...att pappa är borta....nej...vem gör det?

När jag kom tillbaka hit till stan....träffades....vi...en stund...behövde det!

Pratar och pratar och ältar...men det är mitt sätt att sörja, och är SÅ tacksam över alla som orkar lyssna!!


Kommentarer
Postat av: Yo

Så fint du skriver <3

2010-05-27 @ 08:03:14
Postat av: Suss

Kram till dig!!

Du skriver så fint tycker jag :)

2010-05-27 @ 18:31:29
URL: http://susannejosefsson.bloggsida.se
Postat av: Carina

Här är två som tänkt på er hela dagen.

Finns inte så mycket att säga,,, var inte så länge sedan jag var i din sits,,,

Men jag tänker på dig och din familj! Du vet att jag alltid finns om du behöver något.

Mega kramar!

2010-05-27 @ 19:59:26
URL: http://kattqarina.blogspot.com
Postat av: Annika

Tackar för så fina kommentarer! Kram

2010-05-27 @ 22:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0