Kristi Himmelfärds Dag

Vilket namn egentligen...på en dag...
Vaknat, som vanligt tidigt..runt 04..av vad..jo sms..men lyckades somna om..alltid gott!

Fick en del sms av ngn igår, som hade väldigt dåligt samvete, och bad om förlåtelse. Inte illa!
Han har ju på ett sätt..varit i samma situation som mej..men har svårt att hantera känslor och sorg.

Vad händer idag då?
Jo om en stund skall mina älskade döttrar och jag åka till kusten. Hälsa på mina föräldrar och äta lite..el mycket..hihi..god mat!
Får se hur det är med pappa idag...tar som sagt en dag i taget...

Vädret idag är så trist..mulet och grått..ser ut som en typisk höstdag...och tänk det är snart mitten av maj!
Ingen värme och ingen sol...behöver verkligen det nu!

Döttrarna och jag åkte hem till mina föräldrar på fm. Pappa stod ute vid parkeringen när vi kom...oj oj...så gul han var...tänkte direkt..nej nej inte levern också..
Han var kvar ute en liten stund...vi gick in..sa detta till min mor, hon hade noterar det för två dagar sedan och sett..tycker hon att han blivit gulare sedan dess.

Han var med oss...fikade...åt middag osv..däremellan vilar han mycket..och tar alla dessa mediciner.
Varit en trevlig dag...mor och jag ute och gått en promenad..och pratat en del...bl a oroar hon sig för alla saker i förrådet och på vinden. Gick upp på vinden..men snälla nån..fanns nästan ingenting där..samma i förrådet..ingenting att oroa sig för. Dom rensade ju ALLT. När dom flyttade från huset! Så lilla mamma..ingenting att oroa sig för..!!!

Undrar hur länge pappas kropp skall orka...svårt att se honom såhär. Min starke..glada ...positiva pappa..säger då det...vilket fruktansvärt öde...han går till mötes..
Hjälper ju inte hur många gånger..jag säger att jag ÄLSKAR honom. Blir ju inte bättre för det...men hoppas att han känner och vet om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0