1:a advent......forts......







Idag var meningen att döttrarna och jag skulle åkt hem till min lilla mamma, och bakat pepparkakor...samt gjort knäck....

Vad blev det av det...ingenting......:(
Varför...jo för att vädret är som det är....snöar..blåser och dåligt väglag....här alltså...
På kusten snöar det inte alls...utan solen...tittar fram....
Tänk så olika det är och är bara några mil emellan.....

Så typiskt...eftersom båda döttrarna var lediga idag...men vi tar nya friska tag...tar det en annan dag!!!!

Då får vi lägga om schemat.....:)

Är julskyltning på stan.....så vi tar en tur där...fikar kanske lite....sen hem hit och umgås och gör knäck.....

Blir en mysdag...i snöstormen...:)

Yo och jag träffades först på stan...vilket väder...snöat och blåst som...jag vet inte vad.....

Sen gick vi och tog en kopp på Rådhuset.....gick en sväng till efter det.....
Josefine kom...och vi gick till Lejas.
!
Åkte sen i snöstormen till Blomsterlandet...köpte en golvljusstake...samt ett klotljus.....
Blev så fint!

Pia här på adventskaffe..så mysigt!

Tänker på det här med när det snöar......måste berätta en liten...händelse från det att tjejerna var små!!

Två saker först...vi bodde i Ljungskile tidigare...samt att när tjejerna var små, hade vi en golden retriver...som hette Snobben.
( Han dog sommaren innan detta hände )

Jag var i samhället med tjejerna...Yohanna var 3 åroch gick bredvid mej,  och Josefine var 2 år och åkte i vagn.....

Det snöade ganska mycket....då tittar Yohanna upp mot himlen och säger.....
" Mamma..... det är Snobben som sitter i himlen och klipper sig "

Så gulligt....detta har vi haft med oss, och sagt varje år som det snöar...

Ja du Snobben...du har nog varit nakenhund i många år nu...:)





Kommentarer
Postat av: suss

Ååå jag kommer ihåg snobben, så fin han var =)

2010-12-01 @ 09:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0