Godmorgon....och god eftermiddag.....

Brr...nästan -7c ute...ser desutom ut som om det skulle bli mera snö......
Var tydligen en miss...att inte sätta på vinterdäcken...hmm....

Är några dagar kvar tills jag skall göra det...ja ja...bara att låta bilen stå...och ev låta ngn annan köra...:)

Kan inte låta bli...att tänka tillbaka på när jag var en liten tös...(ha ha känns som om det var väldigt länge sedan...:)
Då vi tillbringade alla jularna i Småland. Iof sig åkte vi dit ända tills jag var 21 år...så jag var inte bara liten....

Blir nu lite nostalgisk....

Åkte alltid dit några dagar före julafton...när vi närmade oss Lenhovda...var det som att komma in i ett julkort...så mycket snö..och granarna var såå vackra!!!

Mormor och morfar hade alltid pyntat så fint...morfar hade varit ute och huggt en stor julgran..och lilla mormor hade lagat såå god mat....för att inte glömma hennes limpebröd..mmmmm.

Julafton var alltid likadan...vi åt frukost....julmat...sen var det kyrkan på sen em....i kyrkan var det bara levande ljus tända...och det sjöngs julsånger och psalmer...såå otroligt vackert!

Sen hem..drack kaffe och julklappsutdelning.....

Undra hur gammal jag kan ha varit när jag uptäckte att tomten...var min morfar....

Glömmer aldrig den känslan...satt i tomtens knä....kom på att han hade en likadan klocka som min morfar...samt att tomtens händer...var som morfars....
Han hade väldigt tydliga ådror på händerna....

Ja så var det sista gången morfar...var tomte.....

En av dagarna efter jul..tillhörde det även traditionen att åka till Växjö och fika....

Var även hos min morfars syster...satt i detta kalla rum...på skinnstolar...och Lilly (som morfars syster hette) gick runt och tände ljusen i granen...vilka självklart var levande...så otroligt vackert....
Känns som om jag levde för lääänge sedan...hihi.

Ja tänk...vilka underbara jular jag hade!!!
Önskar att jag kunnat vrida tillbaka tiden...så att Yo och Josefine hade fått uppleva julen en gång...så som jag gjorde.....

Ja det var lite om min jul...skulle nog kunna skriva en bok...på detta ämne!!!

Vad händer idag då....?

Skall bl a fika med Boel...var ett tag sedan, och skall bli så mysigt!

Önskar er en bra dag...!!!


Blev ingen fika med Boel idag....

Däremot blev det en med Yo och Lina. Så mysigt!

Längesedan jag skrev om min hand el inte.....idag är ingen bra dag...el jo såklart att det är!!!
Men inte handmässigt...går på tabletter idag....gör lite ont....

Tja hur ser den ut...som vanligt stel och svullen...tummen är hela tiden ivägen...eftersom den inte är så rörlig....
Hur känns det...svider...och gör ont..märklig känsla.....
Men det positiva är....att jag börjar att använda den mera...går liksom av sig själv...snacka om att vara vänsterhänt...

Nog om handen...för idag...skriver mera om den i morgon...ha ha...för då skall jag till arbetsterapeuten...

Skall möta upp Pia sen...och gå med henne hem. Alltid lika trevligt!!

Nej...tror att detta får räcka för idag.....!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0