Slask....är så trist......forts.......

Idag är det bsra en vecka kvar...tills det bär av till Sthlm!

Skall bli så skönt...känner verkligen att jag behöver det...gå på stan...shoppa...fika...äta och dricka gott... även ut och slarva sent på kvällarna....:)

Idag är det grått...och blött...el slaskigt rättare sagt....och det regnar....
Snön håller sakta på att smälta bort..

Vad händer idag då.....?

Skall luncha med Lisbeth.
Sen klockan 14, har jag tid hos arbetsterapeuten...var 3 veckor sedan jag var där sist....

Skall bli intressant att höra vad hon har att säga...återkommer med det senare....

Har en så bra dikt här, som jag måste dela med mej av.....

" Räkna din trädgård i blommors mått,
  aldrig i löven som falla.
  Räkna dagar i gyllene timmar blott,
  och molnen, glöm dem alla.
  Räkna nätter i stjärnor, ej skuggor.
  Livet i leenden, inte i sorger du får.
  Och varje år som du fyller
  räkna din ålder i vänner,
             inte i år....."

Stämmer sååå bra......

Lunchade med Lisbeth...tänk att den där lunchtimmen skall gå såå fort....:)

Tog sedan en promenad till lasarettet.

Var hos arbetsterapeuten i en timma.
Hon mätte som vanligt olika vinklar...och hur mycket jag kan röra tummen.

Det som inte var så bra..är att känseln inte finns på vissa ställen...samt att tummen fortf är alldelses för svullen...vilket den tydl inte skall vara.
Försökte få övningar så att jag kan få tillbaka styrkan. Men icke...är för tidigt för det....fick däremot lite skumgummi som jag skall krama på.
Måste även massera ärret...för det har fastnat vilket gör att handleden är så stel. Säger då det.....

Min värk...tyvärr är det så för en del...och jag skulle tydligen inte tro...att denna operation var en bagatell...:)

Tur att jag är positiv......!!!

När jag kom hem...renasde jag i en del skåp och lådor...lite mera som skall till tippen....

Tänkt på Anki idag...hon har haft urnsättning av sin pappa....skönt på ngt sätt när det är över. Men blir ändå så definitivt!!!


Fick erbjudande att gå med ut på krogen ikv...men har ingen lust....så det blir en lugn och skön hemmakväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0