Snöar massor......

Gick upp tidigt i morse.

Tog en promenad upp till lasarettet...kan säga att det var såå kallt...-8c och blåst.....

Varit hos ortoped läk.....
Är tydligen inte vanligt med ett återbesök...men hon kände att hon ville se handen, eftersom det var så illa sist!

Hon är nöjd med operationen...hon hoppas att min värk skall släppa, snart.
Benet hon tog bort såg tydl förskräckligt ut...så trasigt.....
Sen har hon förstärkt upp med senor...runt där benet är borta....
Säger då det.....
Att jag inte äter några tabletter förstår hon....eftersom jag inte tycker att dom gör ngn verkan.

Rörligheten i handleden är katastrof....så hon visade hur jag skulle göra för att få upp rörligheten.
Sen känselbortfallet jag har...är inte säkert att jag kommer att få tillbaka känseln...tyvärr...
Det kommer att ta minst ett 1/2 år innan jag är helt återställd.

Hon förstår mej om jag inte tänker operera hö tumme...men om jag skulle ångra mej...så är det bara att ringa.

Efter det besöket gick jag till cafeterian, hade drygt en timma på mej, innan jag skulle vara hos arbetsterapeuten.

När jag kom till henne...så mätte hon som vanligt rörligheten i olika vinklar....samt att hon gjorde en stel ortros, till mej.
Vilken jag skall ha mest hela tiden...den håller tummen på plats och är för att jag skall använda den så mycket som möjligt.

Fick ännu en gång höra...att det inte är en liten operation...:)

När jag gick ifrån lasarettet...var det full snöstorm...och det är det fortfarande......

Handlat lite...sen hem och åt...innan jag fikade med Gund och Carina......

Var bara tvungen att ta ett kort på granen på torget...med ljus i.....




Nu när jag kom hem...tände jag ljusstakarna...är sååå otroligt mysigt....

Tittade precis ut nu...snöar visst igenting längre...nu är även granen på gården på plats....så fint....!!!

Faktiskt lite julkänsla.....

Ikväll kommer Pia hit på lite glögg...och pepparkakor.....:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0