Gipset borta...men under...katastrof...:(

Gick upp tidigt, gjorde mej i ordning och tog en promenad upp till lasarettet.

Kallt...när jag gick..känns verkligen att det är höst nu.

Hade först tid på ortopedmot....

Kom in där och gipset skulle klippas...men det gjorde så ont och hon som skulle göra det var ovan.
Hon gick iväg och hämtade en till som skulle göra det ist...när gipset kom av....blev det " cirkus " kan jag säga..!!!















Läkaren som op mej kom in..och säger..." Men hur ser detta ut " ja det kan man fråga sig.

Sa att jag ringt för ett tag sedan pga att det gjorde ont och tryckte...men att jag fick till svar att jag skulle " härda ut "

Det dom skulle gjort...var att när jag ringde..kallat dit mej direkt, och tagit bort gipset och sett hur det såg ut.

Nu har alltså gipset tryckt, så frukansvärt...(därför jag haft ont.....) och tummen har svullnat...såret har dessutom inte läkt.

Nu hoppas dom...trots att jag inte kan röra tummen att det skall bli bra.

Vad händer nu..då med personalen...? Jo det skall kallas till möte idag...dom skall ta reda på vem jag pratade med...och se till så att detta inte händer igen!!!

Det hoppas jag verkligen...inte att det gör...skall ju op andra tummen också!!

Fick nu ordinerat att jag precis som efter op skall äta alvedon och tradolan...3 ggr om dagen...Varför...? Jo annars kan jag inte röra tummen pga smärta...

Säger då det!!!
Tillbaka på ruta 1 igen...

Sen efter det...vidare till arbetsterapin.....

Där blev arbetsterapeuten..helt förskräckt...har aldrig sett ngt liknande.

Skulle göra vissa övningar...kan inte...kan ju inte röra tummen...hon har mätt och grejat...skall tillbaks redan på fred igen. Så att hon ser om jag kan röra den ngt.
Fått en ortros av henne och övn...att göra.

Lite kul iaf att se...den handen och armen är riktigt brun..hihi...men skinnflår som jag vet inte vad...klart varit instängd i 6 v......

Efter las...gick jag vägen om Yo på jobbet.

Sen vidare till Body Shop, där Linda jobbade.
Var så kaffesugen, så där blev det kaffe och jag fixade bullar...sååå gott!

Sen lunchade Yo och jag....

Josefine ringt och undrat hur det gått...tja vad säger man.....

Nu senare i em kommer Pia hit....

Tänk att kunna tvätta handen....underbart...men kan tyvärr inte göra ngt spec med den.....

Frågade arbterap...hur lång tid det tar...minst 6 mån sa hon...

Nej nu skall jag gå och smörja handen och armen och sedan dags för ett par tabl...tyvärr......








Kommentarer
Postat av: Yo

<3 tycker så synd om dej =(

2010-10-20 @ 19:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0