Väderberoende......forts...

Tänk...dom flesta människor är väldigt beroende av vädret.
Är det sol, blir man glad och uppåt, men är det som idag...regn..grått och trist...då kan humöret genast åka ner.

Samtidigt är det skönt att vara inne, och höra regnet smattra mot taket.
Risken med detta väder, är att man blir slö, inte kan ta sig för ngt att göra...utan bara slappar...ser lite på tv...sitter framför datorn el läser.
Men det är kanske så...att jag just nu..behöver detta lugn..både för kroppen och själen.

Funderar lite på..men kanske bara blir en fundering...hi hi...att gå och baka en mjuk pepparkaka.
Älskar doften av ljust den kakan...jul...givetvis...:)

Nej..nu skall jag ta mej i kragen...baka lite...jo ni läste rätt...har inte ångrat mej ännu!
 Sen blir det dusch, och efter det, träffa mina Älskade döttrar!!!!

Måste bara skriva lite till...det luktar Jul i mitt kök...mmm....har pepparkakan på gång och sedan skall jag göra en drömtårta...
Känner mej såå duktig...:)

Ännu en gång...vilket väder det fortfarande är....regnet vräker ner och det blåser. Skönt att mysa i soffan!!!

Fikade med Yo och Josefine, lika mysigt som vanligt!!

Annars har jag inte gjort ngt spec nu på sen em.....efter att jag ätit middag...hamnade jag i soffan och där är jag fortf kvar....:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0