Operationsdag.....

Vaknat vid halv 5...somnade om sen till halv 7.
Drack lite kaffe bara....

Duschat med detta underbara medel....
Hämtat Yo strax innan 10.00...sen åkte vi till las...

Gick upp till dagkirurgen..efter en liten stund fick jag komma in. På med denna underbara skjorta samt...underbara strumpor....
Yo, var med såklart...tackar för sällskapet...så värdefullt....

Låg där i ca 2 tim. Sen kom narkosläk....tittade med ultraljud..vid min axel för att se...var han skulle sätta bedövningen.
Han blev såå lyrisk...så han fick ringa på en läk till....där dom stod och beundrade mina vener....
Eftersom jag är så smal, så syns allt så tydligt.

Kan säga att trots...lugnande...så kändes det när han satte sprutan i axeln...

Vid 13.15..blev jag inkörd till op....där fick så mycket lugnande som jag behövde. Sov en del...sen ville jag inte ha mera. Låg och lyssnade till hammarljud...vad var det...jooo dom tog bort ett ben...vid tummen...

Op som skulle ta 1 tim...tog 2.

Sen till uppvaket....och där var älskade Yo.
Vi fick kaffe och macka...så gott...inte ätit sedan 21 igår kv.

Fick gå hem vid 17.00.

Hjälp med att hålla armen och klä på mej.

Fått med starka med hem...läk sa att dom två närmaste dygnen kommer att vara djävulska....

Armen har vaknat till...även fingrarna...men jag kan säga...att det gör..hmm...ONT.

Yo med mej här hemma...diskat och handlat för mej...så gulligt....
Älskade Josefine har ringt...var lite orolig...gullet....

Många har smsat...och ringt...men inte orkat prata i tfn....ber om förståelse....

Tänk vilka underbara vänner jag har....och för att inte tala om min Älskade familj.

Hörde Mr M av sig i morse...nej....utan jag fick göra det....det kommer närmare..kan jag säga....
Tänk då Angelo..han är i Frankrike och jobbar...men han har minsan hört av sig...så gulligt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0